سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع اتصالات فلنج

اتصالات فلنج در سبک های مختلفی موجود است که براساس فشار و دما درجه بندی می شوند. این سبک ها شامل لپ ، گردن جوش ، جوش سوکت ، اتصالات از نوع حلقه ای ، پیچ دار و لغزنده است. فلنج رزوه ای فقط برای کاربردهایی با فشار کم یا متوسط ??مناسب است. فلنج های جوش داده شده دیگر باعث می شود فشارهای بیشتری استفاده شود. فلنج های لپ دار اغلب در مواردی استفاده می شود که قطع اتصال مکرر باشد زیرا فلنج می تواند آزادانه بچرخد ، و ترازبندی سوراخ پیچ را ساده می کند. یک مورد خاص فلنج کور نامیده می شود که برای آب بندی انتهای خط لوله استفاده می شود اما بعداً امکان اتصال به لوله یا قطعه دیگری را فراهم می کند.

 

فلنج ها می توانند چندین روش مختلف برای مهر و موم کردن چهره های مجاور داشته باشند ، از جمله حلقه های O ، حلقه های مهر و موم و واشر. حلقه های مهر و موم یک اتصال باریک محکم را ایجاد می کنند و برای همان فشار پیچ و مهره ای که روی واشر صورت صاف اعمال می شود ، می تواند در برابر فشار بالاتر مقاومت کند.

 

در درجه اول ، سه استاندارد بر روی فلنج لوله ها حاکم هستند. ASME 16.5 فلنج ANSI را که متداول ترین فلنج است ، تعریف می کند. ASME B16.47 دو سری A و B را پوشش می دهد که نمایانگر کاربردهای قطر بزرگ هستند. فلنج های سری A از نظر فشار و اندازه از سنگین تر و ضخیم تر از سری B هستند. فلنج های سری B به طور معمول برای کارهای نوسازی انتخاب می شوند. ASME B16.1 فلنج AWWS را تعریف می کند ، اما فقط برای فلنج هایی است که در سرویس آب آشامیدنی در دمای جو استفاده می شود. سپس ، فلنج به اصطلاح Industry Standard وجود دارد که توسط هیئت حاکمه تعریف نشده است اما درعوض منعکس کننده عملکرد تاریخی است. ابعاد این فلنجها توسط ASME B16.1 ، استاندارد برای اتصالات فلنج و فلنج چدنی کلاس 25 ، 125 و 250 پوشش داده شده است.

 

  • فلنج فولاد ضد زنگ ، طول لوله استاندارد
  • فلنج های گردن جوش داده شده به انتهای لوله هایی که به طور مشابه تهیه شده اند جوش داده می شوند
  • برای تولید انتهای فلنجی با یکپارچگی برابر لوله جوش داده شده.
  • اعتبار تصویر: Golf_chalermchai / Shutterstock.com

اتصالات لوله های فولادی ضد زنگ را می توان برای موارد بهداشتی مانند فرآوری مواد غذایی و لبنیات استفاده کرد و معمولاً با گیره های اتصال سریع نصب می شود تا بتواند خط را برای تمیز کردن داخلی از بین ببرد. فلنج این سیستمهای گیره به صورت جوشکاری در دسترس است و یا در بسیاری از موارد به صورت wyes ، سه راهی و غیره با فلنج جداره در اتصالات موجود است.

 

بخشهای لوله های فلزی همچنین ممکن است به عنوان خطوط لوله با استفاده از اتصالات لوله و سایر اتصالات لوله ای رشته ای استاندارد مانند کلاهک های انتهایی لوله های فلزی یا آرنج لوله های 180 درجه متصل شده و ساخته شوند.