سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لوله پلی پروپیلن چیست؟

پلی پروپیلن یک ترموپلاستیک است که متعلق به گروه پلی الفین است. این یک ماده نیمه بلوری است. تراکم آن کمتر از سایر گرمانرمها است. مشخصات مکانیکی آن ، مقاومت شیمیایی و به ویژه دمای انحراف گرما نسبتاً زیاد آن ، پلی پروپیلن را به یکی از مهمترین مواد مورد استفاده در تاسیسات لوله کشی تبدیل کرده است.لوله پلی پروپیلن از این ماده ساخته شده است.

سه نوع مختلف وجود دارد که به طور متداول برای تاسیسات لوله کشی ارائه می شود:

 • ایزوتاکتیک هموپلیمرید PP (PP-H)

• کوپلیمرید بلوک PP (PP-B)

• کو پلیمرید تصادفی PP (PP-R).

به دلیل مقاومت داخلی در برابر فشار بالا ، PPH برای کاربردهای صنعتی ترجیح داده می شود. از طرف دیگر ، به دلیل کم بودن مدول الکترونیکی (لوله کشی انعطاف پذیر) و مقاومت در برابر فشار داخلی زیاد در دمای بالا ، PP-R عمدتا در موارد بهداشتی استفاده می شود. PP-B به دلیل مقاومت بالای ضربه به خصوص در دماهای پایین و مقاومت حرارتی پایین عمدتا لوله پلی پروپیلن برای سیستم های لوله کشی فاضلاب استفاده می شود.

ویژگی های لوله پلی پروپیلن:

• مقاومت شیمیایی خوب

• مقاومت در برابر فشار داخلی بالا

• مقاومت در برابر ضربه بالا

• مقاومت در برابر تشکیل حرارت

• مقاومت در برابر شکستگی در برابر استرس بالا

• قابلیت جوشکاری برجسته

• ساختار همگن و ظریف

 

ویژگی های مکانیکی لوله پلی پروپیلن:

لوله پلی پروپیلن دارای بالاترین میزان تبلور و در نتیجه بیشترین سختی ، مقاومت در برابر کشش و سختی است ، بنابراین لوله ها به سختی افت می کنند و فاصله بیشتر بین تکیه گاه ها امکان پذیر است. دارای قدرت خزش طولانی مدت در دماهای بالاتر ، به عنوان مثال ، در دمای بالاتر 80 درجه سانتیگراد است. برخلاف PE ، PP در زیر 0 درجه سانتیگراد در برابر ضربه مقاوم نیست. به همین دلیل ، GF ABS یا PE را برای کاربردهای دمای پایین توصیه می کند. رفتار طولانی مدت برای مقاومت در برابر فشار داخلی توسط منحنی مقاومت هیدرواستاتیک بر اساس استاندارد EN ISO 15494 ارائه می شود.

مزایای لوله پلی پروپیلن:

با پیشرفت علم و فناوری ، صنعت پتروشیمی به سرعت پیشرفت کرده است. در مهندسی ، صنایع بیشتر و بیشتر در سیستم های آبرسانی و زهکشی از لوله های پلاستیکی به جای لوله های چدنی معمول ، لوله های گالوانیزه و لوله های فولادی با پوشش پلاستیکی استفاده می کنند. لوله پلی پروپیلن در مقایسه با لوله های سنتی ، لوله های پلاستیکی دارای مزایای سبک وزن ، مقاومت در برابر خوردگی ، مقاومت در برابر جریان کم آب ، صرفه جویی در انرژی ، نصب ساده و سریع و هزینه کم هستند که مورد علاقه جامعه مهندسی خط لوله است. علاوه بر این ، لوله های پلاستیکی پیشرفت زیادی در تئوری طراحی و فن آوری ساخت و ساز ساختمان ، و تجربیات غنی عملی جمع آوری کرده است ، که باعث ارتقا لوله های پلاستیکی برای احراز موقعیت بسیار مهمی در ساخت مهندسی خط لوله آبرسانی و زهکشی و فرم یک روند توسعه متوقف کننده کرده است.

ایران کوشش برای خرید لوله پلی پروپیلن با کیفیت شما را راهنمایی می کند.