سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی انواع فلنج های استیل

فولاد ضد زنگ یکی از محبوب ترین فلزات است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. این فلز به دلیل داشتن خواص فیزیکی از جمله مقاومت در برابر خوردگی ، دوام و غیره ، بیش از چندین فلز دیگر را به خود اختصاص داده است ، انواع مختلفی از اقلام صنعتی ، تجاری و مسکونی با استفاده از این فلز ایجاد می شود. لوله های استنلس استیل یکی از محبوب ترین محصولاتی است که از این فلز ساخته شده است. این لوله ها توسط لوازم جانبی خاصی پشتیبانی می شوند که از جنس استنلس استیل نیز هستند. فلنج از جنس استنلس استیل از جمله لوازم جانبی است که در لوله های استنلس استیل استفاده می شود. انواع زیادی از فلنج برای خرید در دسترس است. در ادادمه انواع فلج ها و کاربردهای آنها را معرفی میکنیم

فلنج های فلزی معمولاً برای کاربردهای صنعتی ، تجاری و نهادی مورد استفاده قرار می گیرند. فلنج لوله های فولادی در انواع سبک ها و کلاس های فشار در دسترس هستند. فلنجهای فلزی از 150 تا 2500 # رتبه بندی می شوند. علاوه بر مشخص کردن کلاس فشار ، فلنج های خاصی مانند فلنج گردن جوش و فلنج جوش سوکت نیز نیاز به مشخص کردن برنامه لوله دارند. این تضمین می کند که سوراخ لوله با شکاف گردن جوش یا فلنج جوش سوکت مطابقت دارد.

فلنج های جوش خورده: این فلنج ها با گردن های بیرون زده خود متمایز می شوند. فلنج جوشی دارای همان ضخامت و ضخامت لوله هستند. این فلنج برای شرایط سرویس شدید مانند دمای زیر صفر یا زیاد و فشار زیاد در نظر گرفته شده است.

فلنج های کشویی: اینها مقرون به صرفه ترین انواع فلنج برای خرید هستند. فلنج های شیب دار قطری کمی بزرگتر از لوله دارند ، که باعث می شود تا بتوانید آنها را از روی لوله راحت تر نصب کنید. این فلنج های فلزی از جنس استنلس استیل ، فیله ای که در جای خود جوش داده شده و برای کاربردهای کم فشار ایده آل است.

فلنج های بدون درز: فلنج ها بدون درز طراحی شده اند و برای مهر و موم دهانه های کشتی یا سیستم های لوله کشی استفاده می شوند. این فلنج ها برای سیستم های لوله کشی یا کشتی هایی که نیاز به بازرسی منظم دارند ایده آل هستند. فلنج های کور را می توان با قطب یا بدون هاب تهیه کرد. این فلنج به راحتی می تواند استرس زیاد ناشی از فشار داخلی را تحمل کند.

فلنج های رشته ای: این نوع از فلنج ها برای مصارف خاص استفاده می شوند و می توان به راحتی بدون جوشکاری آنها را جمع کرد. فلنج های ساخته شده از جنس استنلس استیل با لوله هایی با نخ های خارجی سازگار است. فلنج ها برای کاربردهایی که فشارهای خمشی ، فشار زیاد یا درجه حرارت زیاد در آن دخیل باشد توصیه نمی شود.

فلپهای مفصلی: فلنجهای اتصالی نوع فلنجهای سرپوشیده ای است که از اتصالات انتهای خرد استفاده می شود. این فلنج ها برای سیستم های لوله کشی که نیاز به بازرسی و نگهداری منظم از قبیل لوله های فولادی آلیاژی کم یا لوله های فولادی کربنی دارند ، ایده آل هستند.

فلنج های جوشکاری بوش: فلنج ها برای استفاده در لوله های با قطر کوچک و فشار قوی طراحی شده اند. فلنج های جوش حفره ایی دارای جوش های داخلی هستند که به دوام آنها و همچنین مقاومت خستگی کمک می کند. از این فلنج ها در صنایع فرآوری شیمیایی استفاده می شود.

فلنج های شفاف: عملکرد این فلنج های فلزی ، دسترسی به خط برای اندازه گیری مایعات یا گازها است. فلنج های سوراخ دار با صفحه پلاستیکی یا نازل های جریان نصب می شوند.

فلنج های مشترک حلقه ای: این فلنج ها برای کاربردهای فشار بالا و دما استفاده می شوند. فلنج های حلقه ای از نوع حلقه دارای شیار است که می توان به راحتی بر روی فلنج گردن کور ، لغزش یا جوش فشرده شد. فلنج ها به جلوگیری از نشت در خطوط لوله که در آن رسانه در فشار و دمای بالا منتقل می شود ، جلوگیری می کند